És l'informe previ en el qual l’Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l’activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent i la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments de l'activitat.
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
Per mitjans electrònics o de manera presencial.
Es pot presentar en qualsevol moment.
Prèviament a l’inici de l’activitat i a la presentació de la sol·licitud o comunicació prèvia corresponent.
Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit, si és el cas.
El que estableixi l’ordenança fiscal.
Els que estableixi l’ordenança fiscal.
Imprès de la sol·licitud d’informe urbanístic.
El termini per resoldre la petició d’informe urbanístic és d’un mes. En els supòsits en què aquest s’ha d’emetre aquest informe, en la comunicació prèvia, el termini és de vint dies.
Continua la tramitació dels procediments als quals es vincula, sens perjudici que no es podran adquirir per silenci administratiu facultats o drets contraris a l’ordenament jurídic.
Les ordinàries del procediment administratiu.
La resolució establirà, a tenor de les circumstàncies concretes de l’activitat, el termini de caducitat de l’informe, que serà d’un mínim de sis mesos i un màxim de dos anys, transcorregut el qual caldrà tornar-lo a demanar.